Rechten per persoon

In de online verlofregistratie loggen gebruikers in met een e-mailadres. De verlofregistratie weet dan welke medewerker is ingelogd en welke rechten deze gebruiker heeft.

Verschillende rollen verlofregistratie

We onderscheiden binnen de online verlofregistratie meerdere gebruikersrollen. Een persoon kan aan één of meerdere rollen zijn gekoppeld:

  • Invoer eigen
  • Invoer alle
  • Basisgegevens
  • Manager
  • Beheerder

Invoer eigen

Medewerkers die in de online actief zijn, moeten minimaal de rol Invoer eigen hebben om online verlof aan te vragen.

Invoer alle

Iemand met deze rol mag de uren invoeren en aanvragen voor alle gebruikers.

Basisgegevens

Binnen de online verlofregistratie worden allerlei basis gegevens vastgelegd en onderhouden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de de vestigingen, afdelingen en medewerkers.

Manager

De rol manager kan verlof goedkeuren van de aanvragen. En ook aanvragen afkeuren uiteraard. De manager is ook bevoegd een aantal rapporten op te vragen, zoals de vakantieplanner.

Beheerder

Deze gebruiker mag alles beheren, wijzigen en verwijderen. Er moet dus minimaal altijd 1 persoon beheerder zijn, want anders kun je jezelf buitensluiten.